Friday, August 9, 2013

Stesen bas

Tiap-tiap kali aku datang sini, mesti terkenang. Teringat perasaan tu. Perasaan apabila aku menghantar dia ke sini untuk dia boleh balik kampung.



Sejar dari mula kenal dia, sampai lah kali terakhir aku hantar dia kesini, perasaan tetap sama. Sedih. Sebak. Nak nangis. Macam dia akan tinggalkan aku sampai bila-bila. Tertanya-tanya apakan bila boleh aku jumpa dia lagi.

Yang berbeza, cara aku mengawal perasaan tu supaya dia tak perasan. Ye lah, hilang lah macho kalau tunjuk sedih. Mula-mula, dia dapat detect yang aku sedih. Lama kelamaan, aku buat muka toya. Supaya dia tak terganggu dengan kesedihan aku. Ye lah orang nak balik kampung nak hepi-hepi, aku pulak spoilkan nanti. Tapi bila aku nampak je bas dia mula bergerak, mula lah air mata menitik-nitik. Macam drama wa cakap lu.

Masa mula-mula tu, aku fikir mungkin sebab masih baru kan, lama-lama nanti dah biasa lah. Haraam tak nye. Sampai last aku hantar still rasa sedih.

Okay lah Kak Ngah dah selamat naik bas dan bas dia dah gerak tu, so aku pon nak gerak balik rumah ni. Post ini ditulis untuk mengisi masa sementara menunggu Kak Ngah naik bas hehe.

Oh nak raya dah kan. 

SALAM AIDIL FITRI KAWAN2 :-)

No comments:

Post a Comment

Thank you and have a nice day :)