Showing posts with label adekku. Show all posts
Showing posts with label adekku. Show all posts

Thursday, November 17, 2011

The genius handsome one!

Aku turun dengan niat ingin membantu mak memasak. Maklum lah bibik tiada, jadi sedikit handicap lah kami. Kami pun bercerita, dan seperti biasa mak akan  banyak bercerita dan aku banyak mendengar cerita mak. Tapi aku suka mendengar cerita beliau walaupun sudah mendengarnya berulang kali.

Tiba-tiba mak memberitahuku
"Nazmi dapat mumtaz", kata mak.

Aku pulak macam baru lepas tengok hujan coklat kat luar. Hey siapa yang suka coklat macam aku, mesti rasa terkejut mula-mula tapi lama-lama aku jadi sangat teruja. Wei adik aku dapat MUMTAZ PSRA!!!

Aku rasa hepi sangat untuk dia. Bila mak bagitahu peratus dia, aku sangat terkejut. Dia bukan pandai, dia genius! Dalam adik beradik aku, dia lah paling tinggi PSRA setakat ni. Kalah Mayah woo.

Hari ni, aku bangun dengan rasa tak sabar nak tahu result UPSR Nazmi. Dia tak pergi sekolah awal-awal, mak pon cakap takyah pergi awal-awal, pergi masa result dah nak keluar: pukul 10 pagi. Tapi sebab mak nak run some errands, mereka keluar rumah dlm 9.30pagi macam tu. Aku tak boleh nak ikut sebab ada kelas pukul 10.30pagi. Masa dalam kelas tu, walaupun lecturer agak scary, aku dok fikir pasal adik aku ni, camne lah result dia eh.

Aku text Nazrin, tapi Nazrin takde dengan Nazmi. Jadi, aku message lah Nazmi.

"Mi, dah dapat ke result?", aku tanya
"Belum", sepatah je dia jawab.
"Ohh haha jangan takuuut ehhh", saje nak saiko.
"Ok", aduyai adik aku sorang ni, mane boleh text orang 'ok' je, aku tak gemor betul orang text 'ok' je kat aku.  [tampar dahi]

Aku text Nazrin balik, lepas tu Nazrin bagitahu aku yang Nazmi dapat 5A. Aku memang dah dapat agak sebenarnye sebab beliau rajin buat latihan walaupun mak selalu bising dan ada 'tutor' segarang Mayah.

On the way balik aku singgah gerai IEEE dengan Sara sebab nak beli cupcake akak kezuheran buat, sedap dan menarik! Aku beli jugak untuk boy of the day: Nazmi dan jugak adik-adik aku yang lain. Upss, aku tak beli lagi hadiah untuk besday Naqib. Aku kena keluar lah ni nak beli hadiah untuk besday Naqib yang lepas. Aduyaii...

Aku balik rumah dengan eksaitednye, terus tweet


lepas tu Mayah pulak reply


Aku dah senyum geleng-geleng kepala. Macam-macam adik-adik aku ni hehe.

Haaa by the way, nak show off cupcakes yang akak kezuheran buat

Welcome to sesame street!!!

cookie monster!


Elmo!!!


Grouchy Oscar!


Comot monster!
boy of the day: the genius handsome one =)

Tuesday, May 25, 2010

Kisah kuah dengan lauk

Dah lama tak cerita pasal adik aku sorang tu, Naqib. Haa ni ade satu cerita pasal dia.


Hari Ahad lepas, birthday Nazmi. Mak masak nasi beriyani. Tapi xade dal, sebab leceh n kteorg pon xberape nak makan dal sgt.


Birthday boy dengan Naqib


lauk beriyani : arca, ayam msk merah
n beriyani kambing nyum2


Nak dijadikan cerita, mase tu ayah yang tengah makan. Mak pon cakap
"Mntak maaf la bang, xde kuah sangat. Malas nak masak dal, nanti tak makan sangat,"


Ayah pon ok je, cakap "takpe, ni pon dah sedap"


Tiba-tiba si budak kecik [Naqib] itu menyampuk
"Eh mak, ni bukan kuah la, ni lauk!" 


Kami macam terdiam. Akupon dapat idea lalu bertanya
"Naqib, ape beze kuah dengan lauk?"


Naqib pandang aku, berkerut mukanya. Lepas tu, buat muke konfident sambil jawab
"Kuah dengan lauk?? Same je..."


Kiteorg sume pon "Apekah??"

Wednesday, March 25, 2009

Songkok ohh songkok..


eypp, lame aku xb'crite... something interesting to tell out... see this pic, its a pic of my lil bro, mohamad naqib anak pak mail...
n he's wearing songkok, rite??
okey, bnde 2 ah aku nk cte neh...

Alkisahnye, pd hari ahad yg lalu, 22 MAC '09 [bday pkcik aizat hehe], keadaaan agk kelam kabut...
ye la, mase 2, ari last cti semester skola, so sume bnde nk bwat, mak nk anta Mayah balek keSESERI dye, then adek2 yg len nk bwat homework, men2 spuas hatinye la, hape la...


tgh hari 2, aku ikot mak anta Mayah...
i'm craving to eat A&W actually, so dlm p'jlnn blek mak pon singgah ah kt restoran jejantas Sungai Buloh...
bli mknn tros blek, since rmai plak manusia2 yg memenuhi kawasan t'sebut.. ecehh...

balek umah, i hand out the float to Mi ngan Naqib... n they say TQ 2 me [pdhl aku bli cket je.. cian dorg huhu]... n mase 2 aku prasan, naqib pkai songkok...
aku rse plek snanye, since naqib bkn ske sgt pkai songkok...
mak pn tnye gk, n beliau jwb "sebab naqib nk jd ustaz"... alhamdulillah...

tp aku stil plek gk, sbb mase men kjar2 ngan mi pon dye xbkk songkok 2, mase nk sjokkn bdn pon, songkok 2 mlekat kt kepala dye...
esok pgnye [isnin], sume bnde b'jln cm bese, tp aku bgon cm agk lmbt ahh... classes, n mlm 2, , lpas klas circuit, [xsilap aku la] mak tell me something

"along, nk taw sesuatu x?"

"ha knape?"

"naqib 2, nk taw x knape dye pkai songkok smalam?"

"xtaw..."

"rupe2nye, pg 2, mase mak nk mandikn dye, mak tgok rmbut kt kpale dye b'lubang2, dye ptog rmbut sndri..."

"la yeke?? ya Allah budak tu..."
ahah, nakal betol adek aku sorg 2... xtaw la ikot prangai sape.. rsenye mak bpak aku pon xde ah nakal cm2 kot dlu [well aku pon xtaw, tp rsenye x kot...] mak geram sgt ngan naqib, sbb mase 2 bru je lpas ptong rmbut kt PKNS.. then dye ptong rmbut SNDRI ag... n kpale dye 2 da mcm p'mukaan bulan 2... b'lekuk2... yg xthan 2, dye kate nk jd ustaz.. haha mrepek je.....


okay dats all... hah neway, aku da jupe 'org' yg ilang 2... hee~
daa~