Sunday, November 14, 2010

Tak Selera

Pagi Ahad yang hening dan indah. Wah memang masyuk kalau tidur sebab cuaca sangat mengajak aku menemani bantal ngan Ros yang berseorangan. Jadi, aku pon tidur lah [Adik-adik jangan tiru aksi ini dirumah. Di hostel takpe =p]. Tiba-tiba mak bukak pintu.

"Along mana.... Ha ni die...", sambil mengambil kunci kereta aku diatas meja. Mak senyum kat aku pastu mak cakap
"Nak pergi pasar. Nak ikot?",

Aku geleng kepala. Mayah kat sebelah memang tak sedo kan diri. Aku tengah mamai-mamai tu aku pon cuba lelap balik. Tapi tiba-tiba dengar suara ayah pulak dari bawah.

"ALOOONGG MANA KUNCI KERETA LAMA??", jerit tanya ayah.
"MAK DAH AMEK",jerit jawab aku.
"OOHH MAK DAH AMEK. OKKEEYY", jerit cakap ayah.

Lepas tu aku dah tak rasa mengantuk pulak. Tapi tak mau bangun lagi. Golek-golek macam ikan busuk kat atas katil tu. Bila memang kompem tak boleh nak tido, akupon pergi kat almari amek novel komik dengan earphone, baca buku komik sambil dengar radio.

... lebih kurang 2 JAM KEMUDIAN ...

"ALONG ACIK MI TURUN MAKAN!!!" jerit panggil mak.

Bila aku turun bawah, mak suruh bukak sambal nasik lemak tuang dalam mangkuk. Sambil buat benda tu, mak cerita.
"Something to write on your blog..."
"Pedie mak?" tanyaku.
"Tadi Naqib ikut mak ngan ayah pergi pasar. Mase nak balik tu, Naqib cakap camni kat mak 'Mak, balik nanti Naqib nak terus mandi sebab Naqib rasa tak SELERA'..." 

Mak sengih-sengih. Aku macam blur jap... Haihh pe lahh Naqib ni.. hak3...





P/S: Esok bersamaan 15 November merupakan beday Naqib yang ke-8. =)
P/S: klaw tak paham, supposedly SELERA tu die cakap SELESA.

4 comments:

  1. happy birthday in advance Naqib !!!! :)

    ReplyDelete
  2. hahahaha..knape la adek ko ni comel sgt ah..x bole agi comel ke?

    ReplyDelete
  3. haha..mmg semakin dasyat la die..say happy besday utk die ek..ok2.. :)

    ReplyDelete
  4. aloy: hehe t aku sampaikan...

    nad: see the sistah laaa

    tiqa: k insyaallah ;)

    ReplyDelete

Thank you and have a nice day :)