Tuesday, January 4, 2011

Awal sem

Assalamualaikum... Seperti yang anda semua sedia maklum, banyak lah u kat Malaysia ni dah setat sem, xlupe jugak kat u aku. Since dah lama tak update blog ni, aku pon tmbah lah satu post yang bakal jadi post yang merepek. Passion untuk berblog aku sekarang agak kurang, aku pon takde alsan yang munasabah sebenarnya. Blog orang lain pon aku dah lama tak baca. Maaf eh.

Semalam aku borak ngan sorang mmber. Ade beberapa topik yang kiteorang borak. Ade satu ayat aku nak petik dari dia

"Kalau kita tengok pastu sendiri sakit hati, baik takyah tawu langsung kan?"

Betul jugak tu. Kadang-kadang ade benda yang kita tak nak tahu tapi tertahu, or tertengok, terdengar, pastu kita sakit hati. Aku pon nga mengalami benda ni gak. Thats why people keep secret. Btol tak? hehe.

Tapi for me, better tahu benda kebenaran yang menyakitkan hati daripada penipuan yang best. Contohnye, bila aku try baju ke kan, then aku tnye pendapat orang;

"Baju ni sesuai tak dengan aku?"

aku lagi rela dia jawab;

"Tak berapa lah, nampak kau lagi besau"

daripada;

"Ehh lawa lawa"

padahal tak. Maybe orang tu nak jaga hati kita tapi bila kite dapat tahu kebenarannye, sakit hati tu berganda-ganda. Okay tu jelah contoh yang aku nak tekankan kat sini. Ni contoh yang simple, tapi agak memalukan lah bile pakai baju yang xsesuai ngan kite tol tak?

Okay lah aku merepek-merepek cani bukan ade point pon. Just nak cakap kat korang yang baru masuk sekolah/sem baru, selamat belajar. Jangan berat tulang nanti tulang tu berat. err ape?

yang baru lepas SPM [macam mayah busuk] haa pepandai lah korang ternak lemak bela badan kat rumah tu ye, pasni mana tahu korang dapat fly memane, bertahun jugak tak blik rumah. hehehe

Gotta go, sayonara~ :)


p/s: lcturer baru 2orang je yang masuk stakat ni huhu.

1 comment:

  1. Jangan berat tulang nanti tulang tu berat..
    haha
    statement baek pnyer!

    ReplyDelete

Thank you and have a nice day :)