Wednesday, December 29, 2010

Menang dipuji, kalah dicaci

Alhamdulillah seinfiniti syukur aku panjatkan kehadrat Illahi sebab dengan izin-Nya Malaysia menang Piala Suzuki 2010. Aumm aumm!!

Aku ni perempuan. Stereotypenye memang perempuan tak tengok bola. Aku pon antara beribu streotype tu. Dulu tengok world cup pon sebab nak usha mamat hensem. Ahaks. Tapi hari ni, aku tengok sebab aku orang Malaysia. Kalah ke menang ke aku tetap orang Malaysia. Alhamdulillah kite menang.

Aku ade sorang kawan. Ok aku pernah mention beliau dalam blog ni. Bro aku, Apit. Beliau memang ade semangat nasional yg tinggi. Dari dulu lagi macam tu. Kalau ade game bola ke pape ke, mesti beliau semangat turun stadium walaupon beliau antara penyokong yang boleh dikira dengan jari je dalam stadium tu. Semangat tu yang aku kegum dengan beliau. Disaat orang lain dok perlekeh / tak yakin dengan negara mereka sendiri, dia lantang tegakkan semangat nasionaliti dia.

Sekarang aku rase mesti beliau tengah hepi gile. Bro, tahniah! hehe. Aku tawu lah orang lain pon hepi gak, tapi hepi orang lain ni macam kata "menang dipuji kalah dicaci". Haa gitu. Dalam erti kata lain, hipokrit. Sorry, aku pon antara golongan tu. Tapi insyaallah aku harap pasni takdelah nak perlekeh negara sendiri.

Ok aku tak mau merepek panjang sangat takut makin banyak yang salah karang, banyak lak dose aku. Huhu. Okey semua, take care yeah.

No comments:

Post a Comment

Thank you and have a nice day :)