Monday, January 30, 2012

Hamster's cage

Tangan aku tengah menggeletar lagi. tadi aku pergi petshop sebab nak belikan makanan untuk hamsters aku. Yep, aku bela hamster sekarang. Lepas tu aku tengok-tengok cage die, ade 1 cage yang menarik ade 2 tingkat. aku tarik cage tu sebab nak tengok harga. Tiba-tiba cage sebelah dia tergerak sekali and jatuh ke lantai, pecah. PECAH!

Aku macam terpana kejap kat situ, tangan aku dah menggeletar. Aku tengok akak kedai tu tengok pe yang jatuh, pastu buat kerja dia balik. Aikk, cage kot, berpuluh jugak tu harga dia. Aku pon pergilah kat akak tu.

"Akak, cage tu, saya dah buat pecah, emm... nak saya bayar ke eh ganti?",

akak tu bangun lepas tu pergi kat tempat cage pecah tu. Dia tanya

"Sengaja buat ke? tak kaann...",

"Saya nak tengok cage sebelah tu lepas tu cage tu tertarik jatuh",

Akak tu pon assemble pieces of cage yang pecah tu. Aku tolong sekali. Akak tu bawak pergi kaunter. Aku berdebar gila lah masa tu. Tiba-tiba akak tu letak cage tu bawah kaunter. Aku tanya lah,

"Eh, takyah saya ganti ke kak?"

"Takpe takpe...",

"Tapi...",

"Betul takpe",

Aku pon dengan perasaan serba salah cari barang yang aku nak beli pastu bayar then belah dari kedai tu. Waa sekarang still menggeletar lagi tangan ni. huhu.

2 comments:

  1. baiknye kakak tu.huhu.

    ReplyDelete
  2. hahaha.
    aq bole imagine cmne ngn ko buat muke kiut kau tuu...sbb tu akk tu ta smp ati na suh ganti....wakakakaka

    ReplyDelete

Thank you and have a nice day :)