Sunday, March 8, 2009

Camping D Ayer Keroh

aku bru je lpas bce blog hairee snanye... n snanye aku memule ingtkn nk tdo, tp tetibe jd rjen lak nk + post kt blog neh, so akupon bwat la...

Actually ni ah post aku yg 1st dlm BM.. hehe... snanye sesaje je tuleh dlm bi sblom neh, kononnye nk improve bi ah, almaklum ah, sem dpn kne amek bel331 kot xsilap aku... [for non-uitm students, bel 2 sbjek BI]
okeh, snanye aku nk cte psal camping yg aku pg mngu lepas [27 feb- 1 may] ... snanye dye cm camping, tp namenye bkn camping... ni ha nme aktiviti dye "KURSUS REKREASI TAHAP 1"... ahaha, cm dak skola rndah plak de tahap 1 neh...

camping dye, 3 ari 2 mlm, b'tmpat di AYER KEROH, MELAKA... memule smpi tmpt neh, aku tgok, cntiknye, da byk brubah tpt neh... FYI, aku neh pna dok mlake, n ayer keroh ne antare tpt feveret yg parents aku slalu bwak tyme zaman kanak2 dlu... skang dye da jd TAMAN BOTANIKAL AYER KEROH MELAKA...

actually, kiteorg kne b'kumpul pkol 8.30 kt pusat sukan, dga ade speech cket dr En. Mustaza, n then b'tolak [2 bas]... sblom pg sane pon da ade problem, tayar bas kteorg skrunye xckop, naseb bek bas xjln, klaw x xsmpt la kteorg nk b'camping... bile dorg nk repair, xleh plak, so t'pksela tngu bas len..

dorg nga btolkn bas


Disbbkn bnde ni, mereka2 yg nek bas second 2, smpi agk lmbt ah ke destinasi... sampai2 je, duduk dga pnerangan dr pihak sne, ps2 de demonstrasi pasang n lipat khemah dgn cara yg btol, n then dirikan khemah... lupe plak nk knalkn mmbe2 aku, snanye memule ingtkn nk dok 1 khemah 5 org ; aku, yana, dbah, ba, n kak eza... n dpt lak khemah yg besau, so mmg masyuk ah kiteorg... tp tetibe kak eza pindah khemah sbb tmnkn ade sorg budak 2 dok sesorg dlm khemah.. tnglla kiteorg b'4.

n spt bese, camping msti ah bntuk grup, tp aku dpt grup yg cm snyp je, so akupon dgan sesuke ati aku, tuka la grup, msok grup ba n salam since grup dorg cm xckop org [hehe]... mlm 2, kne bwat logo, motto ngan cheer kiteorg, n then bentang... malam 2 jugak, ade certain grup [t'masukla grup aku] kne mara sbb buat logo yg bkn taraf kiteorg ah kononnye... suasana cm sgt tegang tyme 2... smpi penghulu kiteorg pon kne 'buli' gk ngan anak2 buah dye, just nk lpaskn tension [pd pndpt akula hehehe]... tp last2 ok gk... mlm 2, kiteorg diaja kod 3;

kalaw dye jerit '1', kiteorg kne b'diri

2 = mengiring, pandang kanan, n tangan bawah dagu

3= terlentang


ade lagi 1 kod, bile dye sebut ape tah kiteorg kne smbunyikn diri kt dr musuh, n bile dye sebut 'clear', kiteorg kne pg balik tpt asal tanpa m'bersihkn bju.ade lagi, kiteorg blaja ikatan malam 2 -clovehitch, reefknot, thumbknot, single 8 knot, double 8 follow through knot, sheetband.



hari ke-2 la ari yg paling besh... pagi2 kiteorg pergi jln 3kilometer ke tpt rekreasi [aku xpasti sgt nama tpt 2]. ade 2 sesi, sblom zohor kiteorg wall climbing ngan kayak, lpas zohor kiteorg flying-fox ngan bearing... siyesly, aku mmg enjoy ari 2 wlaupon ade bebrape p'kara yg b'laku [kasot aku t'cabut tapak, n ari ujan], tp akhirnye stlah 3taun aku tunggu, dpat jugak aku main flyingfox...sblom ni, klaw nk men je, msti xckop masela, da abeh masela, hujan la... huhu...


lpas aktiviti2 2, kiteorg DIRENDAM dlm kolam yg serba wangi 2, n dlm p'jlnn nk balek, hujan, alhamdulillah....

malam 2, kiteorg kne bwat p'smbahan ikot grup, tema alam sekitar.... n grup aku [grup 6], kiteorg bwat cte org yg buang sampah, n adela kmlgn yg jadi... nk dijdkn cte, aku yg jd narator kiteorg... memule ok je, tp bile tyme nk terangkn bab kmlgn 2, akupon sbotla BOM! n then nama 2 pon mlekat ah kt aku... sume org pngl aku 'bom'... waaa...

lpas p'smbahan, ade nightwalking... jln sesorg memalam 2, mmg xdpt nk pk bnde len slen bnde yg mrepek2 2...wlaupon aku taw yg abg2 n akk2 fesi ade, tp stil xleh elak dr pk bnde 2.... tp tade bnde pon yg blaku... tngu sume org, last2 smpi khemah pkol 2 lbeh... tros pensan smpi pg..

esoknye, kiteorg kne brainwash cket... kem komanden mara sbb dye dga de org kate rukun negara de 6, sbnanye 5 kn?? bia aku amek ayat2 power die ni

"ada jugak org macam ni kat dunia ni, xamek taw hal sekeliling... cubalah buka mata sikit bro, tgok ape yg da jadi kt perak 2, sikit dah nak perang dah 2, cume kerajaan je yg xintiharkn... saya nk tanya ni, berapa ramai kat sini yg masuk uitm ni, sbb nk belajar, ikhlas, angkat tgn... tengok, sebab kamu yg xangkat tangan ni la, negara kita boleh hancur... orang2 yg bunuh diri, terjun bangunan tu, semua pemegang degree 2... nak taw kenapa die buat macam 2? sebab tamak, bile buat projek, nk rembat semua, nk sng, bile xjd, bunuh diri....."
itula die antara ayat2 dye yg mmg mresap dalam ati aku, n akupon b'azam utk tuka niat aku blaja bi, utk m'cari ilmu... tq en Malik.... lepas 2, ade test pasal bende2 yg kiteorg da blaja tnye camping neh, n ujian tali, lpas 2 packing ntok balek... snanye agk sdey gk ah, sbb aku da enjoy da kwn ngan dorg2 2, tp nk bwat cane kn, kite setiap p'temuan ade p'pisahan...








gmba lepas ujian tali

gmba reramai lastAlign Left




smpi sini jela cte aku pasal camping ni... aku mmg enjoy, n arap aku leh join ag camping cani...




5 comments:

  1. wlaupun ak bkN dak UiTM..
    tp.. ak taw la sbjEk bEl tu sbjek pe...
    hihihi..
    :P


    bEstnye rOck cLimbing..
    alOng..
    kt OU pun de gak r roCk climbing..
    tp.. xtaw r.. bpe msUk... :)

    ReplyDelete
  2. ahaha..
    aloy, kt sek 13 pon ade doh..
    in fact, dlm uitm pn ade...
    hikh3...
    so, bile ag??
    ehemmm

    ReplyDelete
  3. wah...pelajar yg berjaya...ko still igt pe yg dy aja..sybas! hehehehe =p

    ReplyDelete
  4. ahah, well, what can i say?

    ReplyDelete

Thank you and have a nice day :)