Thursday, June 11, 2009

Global Warming [bosan gile tajuk]

Dah lame rasenye xupdate blog ni [haha padahal baru beberapa hari hak3]. Sebenar2nya, aku pulang ke kampung hari isnin lepas. Dah lame dah xbalek kampung ni. Raye tahun lepas pun xbalek jugak, maklumla sume orang 'SEBOK' kn, n + pulak cuti xberapa nak panjang. Sekarang raye ke xraye ke, same je. Seolah2 raye 2 hanya 1 cuti yang same dengan cuti2 lain.


Okeh aku xmo la mrepek lelame pasal raye ni sebenarnye. Balik kampung kali ni pon, xberapa meriah. Firstly, sebab xsume orang balik. My bro, Nazrin xikot sebab die kate nk rase duduk rumah sesorang + die malas nak balik kampung sebab boring + kete mak aku 2 pon boleh muat 7 org je. Wlaupun boleh sebenarnye muat 8 org, tp xkn la kejam sgt kot nk bagi sorang duduk atas kayu padahal yg lain sedap2 duduk ats kusyen kn, so die xikot la kn kesimpulannye.


Balik kampung pon, xbape nak enjoy sangat. Skarang ni kn musim panas. kat kampung 2, masyaallah, panas gile mase siang. Ramailah pulak manusia2 yang demam. T'masuklah aku. Dah lama xdemam. Bile dah demam ni, bukan stakat demam je. Batuk aku yg da b'tahun2 xbaik ni, jadi makin advance pulak. Tekak punye sakit, tiap kali nk buang 'phlegm' 2 rase cm kene toreh2. Pening pulak jangan cite la, rase macam orang parkinson je asek m'geletar sbb sakit+[panas/sejuk]+penin kpale. Jadi, balik kampung ni, aku dok umah je la, xikot pon famili aku b'jalan.


Beralih kepada resultku pulak. result aku xde lah gempak mane, tp xseteruk mane jugak. Just cukup2 makan la orang kata. Tapi, aku stil hepi sebab makin meningkat. Ye la, bayangkan la korang, drpd 2.37 cm2, sem ni dpt 3. Alhamdulillah. Aku nk cube dptkn yg lg baik sem dpan. Itu bukan masalahnye skang ni.


Masalahnye skang, ade mmbe aku neh, cian die, die cite...
"adela sorang makhluk ni kn, bile tengok result aku, die kate "teruknye!" dengan nada yg sgt xmenyenanykan. Aku taw la die 2 engineer letrik, tapi xsemestinye anaknye akn pandai jugak kan? Lagipon result aku meningkat, bukan menurun. Sem 1 dulu die taw ke reslt aku? Ntah2 aku exam pon die xtaw. Yang die taw, pegi keje, cari duit, ujung minggu main golf, luangkan masa ngan anak2 cket je, n then expect anak2 dapat straight A's."


Haha bagos kn ade orang cm2 kat dunie ni? Aku pelik jugak kenapa ade orang mcm 2 wujud dalam dunie neh. Besenye MAK BAPAK ni suke bile anak die bahagie, tapi yg ni lain pulak kesnye. X taw ape2 pasal anak, tiba2 bile result kuar, baru nk t'kjut beruk, baru nak risau la hape la padahal bende dah lepas. Yang kesian, anak 2 sendiri la kn. Die dah buat yang terbaik, tp x diapprechiate pulak oleh orang yang SEPATUTNYE bagi support kat die. Aku bukan nak salahkan semua mak bapak sebenarnye, tp ade setengahnye bizi sangat sampai anak sendiri pon dah xkenal. Bile da jd benda2 yang xdiingini, mulelah nak salahkan anak2 la, xpon salahkan cikgu/lecturers la, xpon salahkan suami/isteri masing2. Padahal SALAH DIRI SENDIRI xsedar.


Itulah masalahnye yang paling besar. Bile manusia rasa yang die 2 perfek sgt, baik sgt.
Sebenarnye, orang yang baik ni, die xpena rase yang die 2 baik.
Orang yang pandai ni, die rase yang die ni bodoh sgt.
Org yang pemurah ni, die rase diri die ni kedekut sangat.
dan sebagainya...

hurmm... okla 2 kot.. banyak lagi nak cakap ni, tp nnti2 la.
neway, THANKS 4 READING TILL THE END. :)

2 comments:

  1. huu siapakah kwn mu itu???pape pown congrat meningkat! congrat to me too! n alhamdulillah..juz hv a lil dissappointment huu..btw its lyf rite..hehehehe...muah2

    ReplyDelete
  2. ingatkan da x warm
    but still.
    xp2. spa. hehe

    ReplyDelete

Thank you and have a nice day :)