Tuesday, July 21, 2009

Hepi Beday Fren...

message from Nadiah n Wawa :
Esk klas power 2 da xde la. kls power dibwa ke hri rbu mlm. cct lak selasa mlm. ps2 kne tuka rgistration kls power 2 ke eeb2s. hrp mklum.
Hari ni bday Bukh. Hepi bday Bukh! Taniah, kamu sume dapat ape yg kamu nak.

----------Imbas Kembali-----------

Isnin

Pagi, lbih kurg 1030.

Hari ni kelas stat pukul 1030. Sgtla sedap tido pagi td. Kat kelas, sbelum puan masuk, Wawa bgtaw aku,


"
eh Nadia, circuit dah kompem tuka ari Slase malam."

Tibe2 Wawa smbung lg,


"
Power lak ari Rabu malam."

Lantas, aku dngan konfidentnya memberitahu beliau bahawa sesungguhnye:


"
kelas power memg ade ari rbu malam, ntok P.L.K kalo xsilap aku la. Kelas kite yg siang 2 ade lg la. Dorg je yg msok klas malam 2."

Aku rase lega sebab mereka dah b'jye selesaikan masalah mereka. Jd xdelah mereka t'kontang kanting lagi ntok figure out nak alih kelas kemana kemana sume tu.


Hari ni, sume bende b'jalas spt biase. Cume kelas digital dibuat di 'The Mind', kat fakulti farmasi. Habis pkul 1645 cm2, aku tros balik rumah. Tibe2 aku nmpk adek2 aku kat bilik mak. Kepelikan mengisi hatiku lantas aku mengutarakan persolan ini:


"
Mi, xpegi skolah ke?"

Lalu Mi dengan nada lurus bendulnye menjawab,


"
Hari ni skolah agame xskolah, sebab cuti Isra' Mikraj"

Ohh, barula aku paham. Lepas 2 aku bukak laptop n solat. Aku xbape ingat ape lg yg aku buat smalam 2. Yg aku ingt, dlm pkol 1730, aku bace msg2 yg aku dapat kat handset celcom aku. n inilah antarenye;


message from Nadiah n Wawa :

Esk klas power 2 da xde la. kls power dibwa ke hri rbu mlm. cct lak selasa mlm. ps2 kne tuka rgistration kls power 2 ke eeb2s. hrp mklum.

Oh, great!! Rupe2nye ape yg aku cakap kat Wawa td tu 100% salah. Aku rase ketensionan yang amat sgt. Dah lah lapar [pose], then tetibe masalh begini pulak datang tnpe diundang. Aku solat pon xkhusyuk [astaufirullah].


Kemudian, ntok melepaskn ketensionan n menstabilkan ketidakstabilan perasaan itu, akupon mengajak Nad kuar lepas die abeh klas electronics 2 malam itu. Beliaupon bersetuju tnpe banyak soal. Dilah pon ikot skali. Aku taw, Nad pon msti tension jugak sbb kelas malam die ade 3 MALAM BERTURUT2. Aku tension sebab aku pnye ko-ku registration xsetel2 lagi, n dahpun setel
sebelum mereka buat keputusan sndri nak bubarkan kelas Power siang tu TANPA bertanya pendapat kami.

Secara jujurnye, aku boleh terima bnde ni sume kalo mereka bincang ngan kami dlu. Aku still ingat lagi, salah sorg dr mereka ckap,


"
Alaa kiteorg nak alih circuit je prgi ari Slase, yg Power korg 2 kteorg xkaco la",

Tibe2 jadi mcm ni, nk buat ape? Aku cube let go, tp t'nyate xberjaya.

Pagi tadi aku mmpi bnde ni. Aku xpenah lagi fikir psal seswatu yg bukan manusia ni smpai t'mmpi2. Tengok, otak akupon xleh nk trime bnde ni.

------------------------------------------------------------

Aku taw bebrape ari ni pos aku agk
emo. Maaf kalau kamu bosan m'bacenye. Aku penah trime ayat ni satu ketika dlu, from my best fren;

"
cool, aku dah bace blog ko. Asal sume cm sdey je??"

n aku jwb,


"
ntahlah Sarah, xde bnde yg gumbira ntok diceritakan"






Now kalau kau nye soalan yg same lagi, 2 la jwpan aku Sarah...






TQ 4 reading :)

1 comment:

  1. huuuu..saba la kwn....sme bnde yg tjdi nieh d hikmah masing2..mcm kes kte nieh.ari kames x d klas!(hikmah tuh!) hehehe..then kte dpt kuar g gk harry potter kames nieh! hehehe bdak2 laen kne g klas..x ke beruntung tuh kte...hahahaha

    ReplyDelete

Thank you and have a nice day :)