Friday, April 8, 2011

Kisah Pemadam

Aku agak bizi lah minggu ni, seperti yang telah dinyatakan dalam post aku sebelum ni.

Macam yang tertera, 4 benda dah lepas


Ni ha aku nak cite ni [cecite cecite]. Kisah pemadam. Alkisahnye bermula bila aku ade pemadam. Alaa yang korang gune untuk padam kalau salah tulis kat kertas tu. Haa. Pemadam ni, makin hari makin kecik. sampai lah satu tahap, semalam aku masuk dewan buat test tinggal seciput ni je.


Ha, kesian tak kat aku? Kemudian, aku pon teringat lah kisah zaman matrix dulu.

Jeng jeng jeng.....

Dulu kat matrix, aku suka beli barang bundle buat stok. Kirenye kalau aku beli pen, aku beli 5 terus, kalau satu hilang atau habis dakwat atau kena curik, senang tak payah nak beli banyak-banyak kali. Macam tu lah jugak dengan pemadam. Aku suka beli yang singgit dapat 6 tu. Faber castel kot tak silap aku. Kirenye pemadam aku tak de lah mahal mane kan. Satu tak sampai 20sen pon.

Lepas tu nak dijadikan cerita [cecite cecite], ade sorang budak PDT [program dua tahun] praktikum aku ni, die tu macam orang tua sikit. Suka membebel. Suka tegur-tegur orang macam pakcik-pakcik. Kiteorang panggil die "orang tua Zam". Masa tu masa kuliah. Die duduk sebelah aku. Lepas tu die nak pinjam pemadam. Aku pon hulur je lah pemadam aku. Tiba-tiba die sound;

"Aihh Nad awat hang pakai pemadam murah ni. Lenkali pakai lah pemadam mahai sikit. Hak yang singgit tu. Ni pemadam dua kupang ni."
Aku lak panas ahh, aihh orang tue ni, sukati aku lah pemadam aku kan. Aku cakap;

"Zam, hang blanja aku beli pemadam mahai sikit. Aku mana mampu nak beli hak mahai-mahai ni." [konon tacing lah haha]
"Hah sok aku pi outing aku bli pemadam hak singgit aku bagi kat hang" [p/s: matrix kiteorang tak boleh outing tiap-tiap hari, mase tu koop dah tak byk barang.]
"Okkey!" aku cakap sambil senyum geram.

Dua hari lepas tu, masa kuliah Zam duduk blakang aku, die panggil aku.
"Nad Nad",
Aku pon pandang lah belakang.
"Pa dia?"
Zam kuarkan something daripada beg die, letak atas meja aku.

Lebih kurang camni lah kot rupabentuk pemadam die.

"Nah!" 
Aku pun terkejut beruk lah kat situ, aku ingat depa men-men ja.
"Eh Zam, aku ingat hang men-men ja cakap ari tu",
"Takdak aihh, aku betui betui lah. Hah dah, toksah dok pakai pemadam murah tu, aku bagi hang hak singgit ni",
"Ohh terima kasih Zam!"


Macam-macam perangai kawan-kawan aku ni. Sengal je. Tapi at least aku dapat pemadam free! hehe. Okkey sapa nak belanja aku pemadam baru pulak ni? hik hik hik.

4 comments:

  1. pemadam ciput itu lebih indah~

    ReplyDelete
  2. wah..ade org perihatin same kamu la..haha
    yg kecik2 la best..haha

    ReplyDelete
  3. eh2..xsangke zam tu sweet gak erk..rindo lol zaman matrix ;)

    ReplyDelete

Thank you and have a nice day :)