Saturday, September 22, 2012

Kuantan

Pada 1 September yang lalu, daku bersama kawan-kawan UiTM ku, Nad, Azri dan Ila pergi ke Kuantan untuk memenuhi jemputan kahwin kawan kami Hakimah yang berlangsung pada 2 September 2012. Dah pergi jauh-jauh ni, mestilah nak berjalan-jalan kan. Seronok betul tengok pantai disana disini, rase macam nak cari rumah dekat ngan pantai je hehe. Pantai timur okay, pantai barat kurang menarik.

Hari Sabtu...

Sampai-sampai kami singgah rumah Kak Sarah and sweetheartnye [Abg?] Akramin, mereka jamu kami ikan patin masai gulai tempoyak. Boleh tahan lah kan. Lepas tu kami pergi check in hotel, "Luxury Hotel" nama dia, tapi emmm, no komen haha. Alhamdulillah lah ade tempat tidur. Kak Sarah ajak tidur rumah dia tapi alaa segan lah nak susahkan die, takut balik lambat ke hape, kesian kat die. Lepas check in, angkat barang, kami berjalan-jalan di pantai Teluk Chempedak. Encik Zaidi jadi tour guide nye. Subhanallah cantik betul pantai tu, beruntung orang-orang Pahang hehe. Mari kita usha sikit:

Niat hati nak tengok sunset, tapi sun kan set kat barat, kami kat timur, memang tak nampak lah sun nye. Nampak langit dah gelap je. Kami pun berjalan pulang ke kereta sambil berborak. Tiba-tiba Zaidi tanya kami pernah tak makan jeli ais. Semua tak pernah makan. Dia pun pergi belanja kami jeli ais. Wuuhh memang masyuk. Jeli ais ni ade 3 lapisan, bawah sekali lapisan jeli yang jernih, ditabur dengan ais parut ala-ala ABC, dicurah dengan koktel buah. Rasanya ada jugak buah yang orang kedai tu potong sendiri macam tembikai. Nak tambah masyuk lagi, perah limau kasturi. Terangkat beb! Sebelah ni lah gambar jeli aisnye.

Malam tu kami keluar untuk makan seafood. Dah datang tempat dekat dengan pantai, rugi besar lah kalau tak pekena seefood seraun. Banyak jugak lah kami makan, 2 ikan, 1 sotong goreng tepung, 1 sayur, 1pinggan lala. 5 orang makan. RM100 lebih je. Wei, kat Shah Alam ikan sekor je dah RM100 lebih. Memang berbaloi lah, Alhamdulillah pandai encik Zaidi pilih kedai.
Ikan aji aji 3 rasa. Eh ke sweet sour? Yummeyh

Sotong goreng tepung
Lepas makan, pusing-pusing bandar Kuantan sikit, lepas tu balik hotel. Memang pengsan terus lah sampai pagi.
-----------------------------------------------------------------------------------

Esoknya...

Aku terjaga dalam pukul 5.50am gitu. Nampak macam ada message. Aku view message, daripada Nad rupenye. Eh Nad kan ada sebilik ngan aku, takkan lah beliau keluar pulak. Rupanya beliau malas nak bangun. Haha.

Plan nak pergi mandi kat pantai, tapi ada miscommunication, tak jadi. Zaidi ada hal sikit, so tak dapat nak ikut. Hari ni Afiq Farami jadi tour guide kami. Keluar breakfast, makan roti canai dengan nasik dagang share dengan Nad. Lepas tu singgah pantai lain [tak ingat nama].

Lepas lepak-lepak kat pantai, dalam pukul 11 gitu kami pulang ke hotel untuk bersiap-siap nak pergi wedding Kimah. Kena checkout sebelum 12 tengah hari, tapi Kimah sanding lepas Zohor, so kami lepak kat mall kejap. Jalan-jalan, solat, lepas tu bertolak ke Annexe.

Sampai di Kuantan, Kimah tengah makan beradab. Cantik betul dia. Dapat lah tengok muka husband dia. ohh dia rupanya. Memang familiar hehehe. Jumpa jugak Dila, Pija, Bash. Bash nampak aku terus peluk hehe so sweet ini budak.

Lepas makan kat majlis Kimah, bergerak balik. Kami bercadang nak pergi rumah Shila alang-alang dah sampai Pahang ni. Rumah dia memang lah jauuuuhhh kedalam. Lepas pergi rumah Shila kami bergerak ke Temerloh, singgah rumah Sarah Aboba! Akhirnya sampai jugak rumah beliau  heee. Borak-borak sampai pukul 9malam baru bergerak balik Shah Alam. Dalam pukul 12 jugak lah sampai Shah Alam, alhamdulillah selamat sampai.