Tuesday, June 29, 2010

Selamat Hari Selasa

Yang dulu spek besar,
sekarang spek dah semat.

Yang dulu tudung bawal,
sekarang dah pakai tudung stail-stail.

Yang dulu suka makan karipap + sambal makcik kantin,
sekarang dah makan pai blueberi.

Yang dulu comot momot,
sekarang dah cun melecun.

Yang dulu gigi besi,
sekarang gigi dah tersusun rapi.

Yang dulu single mingle,
sekarang dah ada abe wan. [opss..]

Banyak benda yang dah berubah. Tapi banyak jugak yang masih sama. Kau tetap aku panggil una. Kau tetap kaunselor aku yang hebat. Kau tetap comel dimataku [erghhh]. Kita tetap sharing is caring sama-sama. Mengadu itu ini. Bagi nasihat yang kadang-kadang kurang bernas.

Aku ingat lagi, dulu masa form one kita sama dorm. Dorm 3. Masa tu, aku budak baru lagi, third intake. Kau first intake. Masa tu kau rapat dengan Kerol. Selalu kesana sini bersama. Satu hari tu, Kerol pinjam termos aku. Nak ambil air panas kat DM [dewan makan]. Tapi lepas seminggu tu, dia xpulang-pulang lagi termos aku. Walaupun aku dah mintak, dia macam berdalih. Aku macam pelik tapi, biar lah, mungkin nak guna lagi.  Tiba-tiba satu hari tu, korang tarik aku pergi dorm kosong sebelah dorm kita. Korang masing-masing macam serba salah nak mulakan cerita. Last-last korang cakap jugak, sebenarnya kaca dalam termos aku tu dah pecah, tapi korang takut nak bagitahu aku, takut aku marah. Aku pun daripada diselubungi perasaan heran bin ajaib, terus berubah jadi nak gelak tengok muka korang macam tengah menanti hukuman sebat, takut punya pasal. Tapi aku tak lah gelak, macam kejam je. Aku cakap, "xpe lah, dah pecah nak buat mcm mana" [cool gile aku!!]


Itu cerita masa form 1. Masa form 2, kita dah separate dorm. Kau masuk rumah merah. Aku masuk rumah biru. Jumpa pon, dekat kelas. Tapi bila jumpa, still tegur "UNA!". Kau pon "COOL-GATE!". Hehe. Bila masuk form 4, masing-masing sibuk nak pilih stream masing-masing. Aku teringat, mula-mula kau dapat kelas 4 Jay Eff. Stream sains tulin agama. Tiba-tiba dengar cerita kau tukar kelas. Atas sebab-sebab yang aku rasa tak patut state kot kat sini. Tapi kelakar lah kau ni. Haha.

Edit guna paint je..


Masa form 4 tu lah, aku jadi rapat dengan Am. Rapat pun sebab perangai masing-masing sama- bawak henpon pergi sekolah, selalu lambat kemana-mana, agak rebellious dan sebagainye. Masa tu kau pun rapat dengan Am jugak. Jadilah kita the three muskeeters. Selalu buat kerja pelik sama-sama. Tapi seronok. Sampai sekarang kita masih macam tu. Kalau jumpa, macam kanak-kanak sekolah je.

Okay aku rasa dah lah mengimbau memori. Aku nak state kat sini, banyak benda berubah, banyak benda yang sama. Ada satu benda yang obviously dah berubah hari ni. Umur kau. Kau dah 21!

HUSNA KAMARUDDIN,

HEPI BIRTHDAY FREN!!

Hope kau hepi-hepi selalu disamping [tuut] . Kalo ko sedih, gtaw aku ye.
Aku syg ko.. Muahh!! Tenkiu for being my dearest fren!!

1 comment:

  1. hepi lahir yaum...
    aum3!!!
    nga3...una dh tue!!! yeay!!!
    dh la same besday ngan adek ak...
    nga3...

    ReplyDelete

Thank you and have a nice day :)