Friday, October 1, 2010

Long distance vs the day I become younger

Hari Rabu lepas, tempat ayah aku ade buat 'open house'. Atau lagi seswai panggil 'open office' kot. Disebabkan tempatnye di Seremban, mak ajak aku teman. Sebagai anak yang baik [ehem], aku pon teman lah mak disebabkan xsampai hati nak bagi mak pergi sorang-sorang.


Disebabkan ayah tuan rumah, ayah agak sibuk hari tu. Aku dengan mak pun duduk lah kat sana, agak melangut sebab xkenal sorang pon. Bile dah agak lama, mula lah berkenalan, lepas tu ex-bos ayah mase die kat KL dulu pon datang, so ade lah jugak kawan mak. [p/s: ex bos ayah sama kepala ngan mak, agak gila-gila]. Korang mesti pelik kan, macam mana ex bos boleh pergi dari KL ke Seremban jauh-jauh just untuk jamuan raya? Haa ni lah kelebihan TNB! hehehe...


Nak dijadikan cerita, bos ayah punye anak, rupenye senior aku kat Spintar! Kak Elish. Wah wah wah, mula-mula memang agak segan-segan nak borak-borak lepas tu haihh bile dah stat bercerita, memang rancak lah kan. Die blaja kat seberang sana, and ditakdirkan tersangkut dengan orang sana. Bile balik Malaysia, berjauhan lah kan.


Aku pon terfikir, macam mana orang-orang bercinta ni boleh buat long distance? Mesti perlukan banyaaakkk sabar. Percaya. Dan setia. Jumpa memang jarang lah. Aku pon tanye mak. Mak kata die pernah buat long distance ngan ayah. Tapi tiap-tiap minggu ayah datang jumpa mak. Aww soo schweet!! Lagi satu, ade mase tu mak mat M'sia, ayah kat overseas, tiap-tiap hari saling antar postcard. Memang lah akan dapat lambat postcardnye, tapi at least kite dapat tawu ape yang berlaku kat die. Dulu bukan macam sekarang. Ade broadband, YM, skype bagai. Henpon pon tarak. Surat je lah.


Tapi betullah, banyak-banyak cerita yang aku tengok, memang besenye long distance relationship ni kurang tahan lama. Teet! don't get me wrong. Korang memang sangat-sangat bertuah kalau korang berjaya harungi benda tu. Memang tabik spring lah. Insyallah hubungan korang akan berkekalan ke syurga. Sabar kena banyak. Jangan mudah melatah. Jangan mudah percaya cakap orang. Wooww boleh tuka profesyen dah aku ni.


Ha ni part yang paling aku suke. Bila orang nak berkenalan ngan mak aku, dah kenal-kenalkan diri tu, orang akan tunjuk kat aku dan tanya


"Anak ke ni?"


mak jawab lah "ye", pastu


"Tingkatan berapa?"


aku memang dah buat muka bangga+comel lah kan. Ingat kan umur aku bertambah, fizikal umur pon bertambah, tapi rupenye, I am still young. Bukan sorang taw tanye, ramai jugak lah ehehehe. Jangan marah nanti kena jual! hee~



2 comments:

  1. biasela..kiterkan awek mude..aq pon kekdg kne cm tu gak..heehehe :p

    ReplyDelete
  2. hehee tu lah susa btol jd orang comel2 ni... eheheheh

    ReplyDelete

Thank you and have a nice day :)