Thursday, February 10, 2011

The Sweet One

Assalamualaikum... Hari ni aku nak jadi 'love doctor' ye. Sekali sekala pe salahnye kan hehehe.



Recently aku baru lepas menghabiskan soap opera korea yang bertajuk "Yoo Hee the Witch". Ohh ini bukannya  macam kisah si Piper Pheobe ngan Prue dalam drama bersiri 'Charmed' mahupun Heri, Ron ngan Hermionie dalm cerita Heri Potter. Ini merupakan ceritera cinta antara seorang dia dengan seorang aku dia yang lain.


Tambahan pula, disebabkan dalam drama ni ade sorang mamat jambu bernama Prince Yul yang aku sukaa sangat dari cerita 'Princess Hour', aku lagi bersemangat nak tengok cerita ni ehehe. Tapi beliau sangat loser and tak gentlemen dalam ceita ni (T_T)

Okay kembali ke topik utama. Aku nak tulis kat sini banda-benda sweet dalam cerita ni.

<3 Love note dalam pop corn.
Ni berlaku masa dia tngok wayang ngan Yoo Hee. Dia tulis dalam kertas kecik-kecik then sorokkan dalam popcorn tu lepas tu bila Yoo Hee makan pop corn mestilah terjumpa benda tu then baca, dia senyum sorang-sorang. Note-note sweet tu, contohnya "You look beautiful today", "You eyes are so shiny", "I am lucky to go out with you", and banyak jugak lah note-note yang Yoo Hee jumpa masa tengah makan pop corn tu. Of kos lah yang paling sweet adalah : I love you. =)

<3 Dinner atas pentas.
Masa tu Moo Ryong nak bagi Yoo Hee biasakan diri ngan keadaan orang bercinta, dia kata laki tu romantik kalau bawak pompuan tu dinner atas pentas mana-mana dewan, tapi mestilah masa takde orang kat bawah. Kalau ada orang, segan you know. Tapi Moo Ryong ni takdelah berada sangat, jadi dia sewa kedai makan biasa je then hias cantik-cantik. Tapi benda tu pon still sweet aku rasa.  Dia blind fold Yoo Hee dari sebelum masuk kereta sampai lah Yoo Hee dah duduk sebab nak buat suprise. Aww so sweet.

<3 Always be there.
Moo Ryong ni kan, memang tak senang duduk kalau dengar Yoo Hee dalam kesusahan. Mesti cepat-cepat gerak pergi kat Yoo Hee untuk selamatkan Yoo Hee.

<3 Video 'superman'
Ni pulak video yang Moo Ryong buat pakai MMS je kasi kat Yoo Hee.


<3 Payungkan dia masa hujan.
Aku bukan lah orang yang minat payung-payung ni, tapi try lah, ayah aku pernah payungkan aku, memang terharu beb.


<3 Magic trick.
Dorang terperangkap kat dalam studio, orang kunci dari luar. Untuk mengisi masa lapang, Moo Ryong buat magik trick supaya Yoo Hee tak bosan dalam tu.

<3 Birthday Cake
Ni lak yang Yoo Hee buat untuk Moo Ryong. Buat sendiri tu! 



Ok lah aku dah tak tawu nak tulis pe lagi. Tapi kalau takde idea untuk buat keadaan jadi ceria, cuba lah benda-benda ni. Maybe benda ni nampak remeh je tapi sebenarnya benda remeh tu lah yang menambahkan umph dalam hubungan korang. Sekian...

4 comments:

Thank you and have a nice day :)