Friday, October 7, 2011

Nasihat seorang kawan baik kepada dirinya sendiri

Text message [modify sikit supaya tak nampak shortform sangat]:
Dulu aku pernah tengok mmber aku risau sangat kalaw gf die tu tak menjadi dengan die... Aku pernah nasihat die, "kau kena yakin dgn Allah, Allah tawu yg terbaik ntok kau"... Jodoh pertemuan semua kat tangan Allah... Kalau beriye nanti tak menjadi, memang frust lah kan... Last-last dia clash gak dengan gf die yang tu, tapi sekarang aku tengok die lagi bahagia dengan gf baru die... Kiranya sekarang aku kena nasihat benda yang sama kat diri aku... Sedih memang lah, tapi kena yakin lah kn :)


Yakin lah dengan Allah, walau pon banyak mana kita sayang cinta bf/gf kita, tak semestinya dia jodoh kita. Kita takkan tahu perasaan dia betul-betul kat kita walaupon banyak kali dia cakap dia sayang kat kita sebab hati manusia adalah sesuatu yang misteri. Kalau betul-betul sayangkan depa, doa lah semoga dia jodoh kita. Minta izin dekat Allah supaya dia jadi milik kita. Setiap jiwa kan milik-Nya?

Allah sahaja yang tahu apa yang terbaik untuk kita. Jangan bergantung harap dekat kekasih anda, sebab dia juga makhluk Allah. Tapi yakin lah dengan sunnatullah. Kalau tak menjadi tu, mesti ada sebab musabab dan hikmah yang kita tak nampak. Mungkin sekarang bahagia tapi nanti menderita?

Bersyukurlah sebab ada orang yang sayangkan anda walaupun dia tahu setiap penjuru kelemahan anda. Tak semua orang bertuah macam tu tau!


Takkan lari gunung dikejar =)

p/s: Hanya mengulas sedikit sebanyak ayat member, jangan ingat ni pasal aku pulak hehehe

2 comments:

Thank you and have a nice day :)