Friday, January 29, 2010

Temubual bersama Mr. Naqib

Pada hari Sabtu dua minggu lalu, aku membawa adikku, Naqib ke Jusco Bukit Raja untuk menonton wayang. Cerita Avatar. Sebenarnya, kalau anda anda semua perasan, aku sudahpun menonton cerita itu, tetapi memikirkan keinginan Naqib yang membuak-buak ingin menonton cerita itu di layar perak, akupun membawanya. Hanya kami berdua.
Pada keesokan harinya, mak telah bertanya kepada Naqib pengalamannya menonton cerita tersebut.

Mak: Macam mana cerita Avatar, best x?
Naqib: Best!
Mak: Naqib faham ke cerita dia?
Naqib: Tak pun…
Mak: Dah tu apa yang best?
Naqib: Tak tahulah, tapi cerita tu best lah.
Mak: Naqib tidur tak masa tengok cerita tu? [memandangkan aku membawanya pada waktu malam]
Naqib: Naqib tertidur. Naqib cuba nak bukak mata, Naqib tahan-tahan, tiba-tiba Naqib dah tidur. Naqib bukak mata, tapi tertutup jugak. Lepas tu bila Naqib bukak mata, tengok-tengok Along takde, Naqibpun nangis.

[p/s: Aku keluar kejap ada hal masa tu. Padahal aku dah bagitahu Naqib aku nak keluar, tapi mungkin dia tengah mamai kot]

Mak: Naqib nangis kuat-kuat ke sampai semua orang dengar?
Naqib: Eh takde lah, Naqib nangis sorang-sorang je. Orang lain xdengar.
Mak: Kenapa Naqib nangis? Naqib ingat along tinggalkan Naqib ke?
Naqib: haah.. Naqib bukak mata je, along takde. Naqibpun nangis lah..

Haha itu sahajalah petikan temubual bersama adekku Naqib. 
Sekian~ =))

No comments:

Post a Comment

Thank you and have a nice day :)