Thursday, January 14, 2010

Xpayah bace... haha

Tentang ayat dalam post sebelum ni:


"I'll not let you hurt me again, EVER!"
                                                            -January 10, 2010-


Aku dah berjaya tepis perasaan2 negatif yang dah lama aku nak tepis. Segala keterasaan aku dah berjaya tepis sebelum die merebak dalam hati aku, dan berkudis. Benda2 camni kalau biar lama2 nanti makan diri. Aku jugak yang sakit huhu. Dah lah memang demam xbaik2, ngan sakit jiwa ni lagi. Sekarang aku kembali jadi manusia yg tak atau mungkin kurang perasaan.
Sampai Nad pon tanye aku camane aku boleh jadi kuat.


Hati sendiri kita susah nak jaga kan, sebenarnya?
---------------------------------


Tapi mengenangkan sorang mmber aku ni, aduyai. Kadang2 aku xpaham kenapa manusia kene buat sesuatu hanya untuk menjaga hati orang lain, walaupon benda tu dia xnak buat. Kenapa ada orang yang merajuk, walaupon usia dia dah boleh dikatakan matang. Kenapa??


Kita kene paham orang lain, terutamanya mmber2 kita. Kehendak dia. Benda2 yang dia xsuka. Benda2 yang dia suka. Kalau kita paham, barulah kita tau, niat sebenar orang tu. Aku rasa aku pernah tulis pasal benda ni, n orang yang sama pulak tu. So, aku xnak ulang lagi, tapi aku nak nasihatkan korang, tolong jangan terlalu pentingkan diri sendiri sampai kekadang menyusahkan orang lain.


Sekian~

3 comments:

  1. penat kan nk jaga hati org?
    kita bleh jga hati dyorg smpai they're very satisfied..
    but when it comes to our situation.. they nvr tried to understand...
    o given chance to learn....

    -alia ur cous-

    ReplyDelete
  2. sumtyms its nt abt wat u do currently, mayb dy d kene mengena dgn ape yg anda pernah bwat kt dy sblm ni tp dy tahan je..then ad smpai 1 mse ble dy da x bole tahan n bnde tuh meletus, bnde kecik yg salah pown bole dibsar2kn..sblom ni dy saba sbb dy sgt appreciate n respect ngan persahabatan korg,tp manusie, ad tahap kesabaran, n myb tuh je tahap yg sahabat korg bole smpai, dy meletus senirik..korg pna tpikir x bnd tuh?yg korg pna tpikir, kmgkinan org merajuk ngan korg sbb bnde yg bru korg bwat..ok ini adlah 1 nasihat, tiada yg perfect, dn mmg itulah perangai kwn korg..klaw nk kwn kne sacrifice la sket..klaw x ske org mcm tu, baek undur diri dr saket hati je kn..kmgkinan kwn tuh da bwat sebaek mgkin tp korg x nmpk, so korg x bole judge dy ble tym dy bwat perangai je, pkir sbb dan munasabab dy bwat cm2..dan x salah klaw bertanye ngan sahabat ape salah yg korg da bwat kt dy dgn care yg baek..bak kate org, api dibalas ngan air, haish, mcm pjg plak..hehe daa

    ReplyDelete
  3. haha nad, I'm totally not talking bout u... huhu... tapi kalau ko ade trase pape ngan aku sblom ni, Im truly deeply sorry...

    ReplyDelete

Thank you and have a nice day :)