Sunday, December 4, 2011

Day 01 → Something you hate about yourself.

Benda yang aku tak suka kat diri aku?

Ada banyak. Salah satu ==> Mood swing

Yes, bagi kebanyakan yang kenal aku, aku nampak macam stabil je all the time. Tapi ada time yang aku akan jadi terlalu sensitif, especially kat orang-orang yang aku sayang. Benda kecik pon nak kecik hati. Dari dulu sampai sekarang, benda tu aku try nak kawal, now I'm better tapi benda tu tak de lah hilang sepenuhnye.

Kadang-kadang masa aku moody, aku akan cakap benda yang menusuk kalbu. Aku sedar benda tu memang menyakitkan hati orang, tapi aku buat jugak. Tapi lepas tu aku menyesal gila. Tapi orang Melayu kata

"Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata badan binasa."

Literally badan binasa. Pernah sekali masa aku sekolah menengah, balik rumah BBM [Balik BerMalam]. Amende tah aku gaduh dengan Mayah. Aku marah Mayah. Aku cubit dia. Mayah tu pulak keras hati. Dia sedih aku marah dia, tapi tak tunjuk. Kebetulan kat tangan dia ada guli. Dia baling guli tu, kena gigi aku. Berserpih. Sampai sekarang macam tu lah gigi aku.

Tengok tu, ada lekuk kan?


Tu lah akibat mood swing aku ni. Aduyai [tepuk dahi].

2 comments:

  1. ohhh.patotlah gigi anda mcm itu.iskk (nad comel)

    ReplyDelete
  2. tak pasal-pasal ada bentuk guli kat situ.. hehee

    ReplyDelete

Thank you and have a nice day :)