Tuesday, December 6, 2011

Day 03 → Something you have to forgive yourself for.

Banyak.

Tak terkira.

Betul, tak tipu.

Tapi biar lah aku pilih satu.

Saat-saat tak matangnye aku masa kat sekolah menengah dulu, masa aku apart dengan Sarah. Sarah Adiba ye, Bukan Sara Zaini hehe.

p/s: Tekan dulu sebelum proceed =)

Secara jujurnya, aku sedar aku sangatla emo mase sekolah menengah dulu, macam yang aku sebut kat Day 1 tu. Mase sekolah menengah dulu, aku sekolah SBP [Sekolah Berasrama Penuh]. Bukan aku nak riak ke hape, aku just nak mention benda ni, hidup kat SBP bukanlah macam jalan-jalan makan angin kat pekan Port Dikson. Boleh jalan-jalan tepi pantai makan aiskrim. Mandi air laut. Bukan. Petang kene pergi prep. Malam pon kene prep. Disiplin kene tinggi. Masa kena tepat. Kalau tak nanti markah rumah kena potong. Ye, sekolah aku amalkan sistem d'merit. Markah rendah je, kena masuk klinik ni, klinik tu. Ade yang kena kondem. Double standard. HIPOKRIT. Semua tu senario biasa yang dilihat kat sini.

Bagi orang yang kenal aku, korang akan sedar aku lah orang yang paling tak sesuai dengan benda-benda macam ni. Aku bet ade yang terkejut 1st time tawu aku sekolah SBP sebab aku rase aku takde ciri-ciri budak SBP yang berkaliber dan berdisiplin hehe. 

Alamak dah melencong pulak. Balik ke topik asal. Mase sekolah menengah tu lah, aku ade sorang best fren ni. Name die Sarah Adiba. Kiteorang tak pernah sama kelas, tak pernah satu dorm, tapi ajaibnye kiteorang boleh jadi kawan baik. Alhamdulillah sampai hari ni. Insyaallah sampai bila-bila. =)

Dulu aku selalu nak tacing ngan Sarah ni. Gaduh je kerja. Sampai ade orang cakap kiteorang ni macam laki bini. Sikit-sikit gaduh. Tambah lagi dengan environment sekolah yang sangatla pressure. Kadang-kadang sampai  2-3 hari tak bercakap. Pernah tak bertegur sampai berbulan-bulan. Padahal dah OK dah. Cuma ego menguasai diri masing-masing. Sangat lah tak matang mase tu.

Tu lah yang aku kena maafkan diri aku. Aku betul-betul rase ego sampai tak bertegur sapa yang berhari-hari berbulan-bulan tu sangat membazir masa. Kalau boleh aku betulkan past aku, tu lah benda pertama yang aku nak betulkan. JANGAN BAZIRKAN MASA UNTUK MERAJUK PASAL BENDA KECIK. Nanti sendiri menyesal. [note to self]

Dalam 4 tahun ++ kami kenal kat sekolah tu, rasanya setengah amount tu digunakan untuk benda-benda merajuk ni, plus cuti semua-semua. Serius, sayang sangat dengan masa terbuang tu. Tapi tu lah, masa yang dah berlalu mana boleh diulang. Yang penting, aku dapat pengajaran daripada tu.

Dan aku boleh maafkan diri aku untuk tu, sebab dengan izin Allah, kami masih kawan. =)

~~(^_^)~~ I lap you Doc!

No comments:

Post a Comment

Thank you and have a nice day :)