Thursday, December 15, 2011

Day 09 → Someone you didn’t want to let go, but just drifted.

Perkara ini memang sentiasa berlaku setiap mase, cuma orang dan keadaan berbeza.

Ade kawan yang kalau dah brape kurun pon aku tak bercakap ngan die, bile jumpe memang macam murai tercabut ekor. Ade pulak yang jumpa hari-hari pon, macam ayam betina bertelur. Ade yang selalu jumpa tapi jarang bercakap. Ade yang tak selalu jumpa tapi sesalu contact guna fesbuk atau text atau twitter.

Perkara macam ni sangatlaa sedih bile berlaku. Terutamanya kalau kite pernah rapat dengan orang tu. Kawan rapat. Lepas tu satu hari tibe-tibe die diam ngan kite. Kite ingat die ade problem yang taknak cite kat kite. Kite pon biarkan die amek masa. Tapi makin lama makin jauh. Sampai satu hari, macam stranger. Tengok dari jauh je. Tengok die gelak-gelak dengan orang lain. Tengok die makan dengan orang lain. Tengok die cerita-cerita dengan orang lain. Bila jumpa, die buat macam takde ape. Macam die tak pernah rapat dengan kite. Tak ke sayu hati?

Tapi situasi ni bukan lah ade kene mengene dengan orang yang bakal aku sebut ni. Meh kite tengok sape yang kena!

Fatin Hamiza Mohd Nasir

Hamik kau nama penuh hehe. Die ni besfren aku zaman sekolah rendah dulu. Besfren yang "friendship forever" tu. Alaa sekolah rendah kan, agak semangat sikit bab berkawan ni hehe. Petang-petang main basikal sama-sama.  Cerita pasal sape yg kami suka. Bila cuti je, mesti ade hari yang pergi rumah die. Die pon datang rumah aku.Tapi die ni baik sikit nak banding ngan aku lah. Kami macam Yin dan Yang. Die elemen baik and aku elemen nakal sikit.

Tibe-tibe masa hujung darjah 5, die kate die kena pindah pergi Salak Tinggi kat Sepang darjah 6 nanti. Punye aku sedih mase tu. Tapi tak boleh nak buat pe kan. Aku bagi die macam-macam. Jam. Surat. Alamat. Biodata.Supaya dia ingat aku. Die pon bagi jam die kat aku. Tapi tengok-tengok aku yang pindah sekali. Aku pindah sekolah seksyen 6. Sebelum tu aku sekolah seksyen 19. Mase tu, tak silap aku, kami masih contact masa cuti, tapi jarang.

Ni bukan surat dari fatin je aku simpan, dari dak-dak lain pon ade gak =D


From Fatin. Tu jam die bagi aku. Ade lagiiii.

Masa sekolah menengah, aku mula-mula masuk sekolah sek 11. Fatin dapat masuk asrama penuh, SEMSAS. Dari dulu lagi memang die nak masuk sekolah tu, alhamdulillah tercapai. Mase tu pon, kami contact guna surat je. Tapi budak hostel kan, asrama penuh pulak tu, sibuk. Bulan 8 mase form 1, aku pulak masuk asrama penuh. Alhamdulillah. Tapi 2-2 dah sibuk. Makin jarang hantar surat. Last dapat surat die mase form 2 tak silap aku. Lepas tu masing-masing berdiam diri. Bizi dengan hidup masing-masing.

Ade jumpa die mase form 4. Mase tu SBP buat Nadwah kepimpinan. Kebetulan sekolah aku jadi tuan rumah. Jadi kami student form 4 dikerah supaya tak balik rumah and jadi AJK. Fatin was one of the contestants. Ade jumpe, tapi tak borak panjang pon. Mase form 5, adik Fatin bernama Farah masuk sekolah aku. Ade jugak lah jumpe Fatin mase diorang melawat Farah.

Lepas tu jumpa kat fesbuk, jumpe blog die. Tapi kami makin jauh. Bile nak borak pon, dah tak tawu nak borak pe. End up, tanye kabar tanye pasal famili, pastu masing-masing diam. Aku tak salahkan die. Aku tak salahkan aku jugak. Mungkin sama-sama salah. Kami bukan bergaduh, cuma dah grow apart kan. Circle of friends pon dah lain. Kite tak boleh nak expect keadaan akan same macam mase kite stil same-same. Die pon dah berjaya capai cita-cita dia. Nak jadi doctor, insyaallah.

Tu lah sedikit sebanyak pasal si Fatin ni. Hope kalau Fatin bace, Fatin teringat kenangan kite dulu hehe.

Ade lagi orang lain yang aku tak sebut. Tapi cukup lah aku mention Fatin sorang. Karang jenuh pulak korang nak bace. =)

No comments:

Post a Comment

Thank you and have a nice day :)