Saturday, July 3, 2010

Selamat tikus!

Apa perasaan korang, kalau masa korang dah berjalan seharian, lepas tu time time nak tido, ada bunyi yang pelik-pelik?

Bila korang jenguk, ada seekor makhluk sebesar lengan jugak lah berjalan-jalan merayap-rayap kat tingkap bilik korang. Buat bising. Kejap kat tingkap, kejap kat meja lampu, buat jatuh ini itu, lepas tu lompat kat birai katil. Nasib baik tak terkam muka. Macam tu lah keadaan aku semalam. Sampai aku pergi tidur kat luar bilik. Bengong betol.

Tiba-tiba tadi, mak panggil aku, "Along dah dapat!". Aku pon beriye pergi tengok, hah amek kau, dah kene perangkap! Melantak bukan main, habis kepala ikan goreng dia makan. Bile kiteorang tengok beliau, beliau macam takot-takot. Padan muka!. Puas hati aku. Eh tiba tiba aku rasa macam dah jadi pembunuh bersiri hahaha. Okay aku tak bagitahu korang lagi apekebendanye tu kan? Ini lah beliau:

Encik Miki Mouse!


Okay beliau memang lah ketakutan, kalau korang pon mesti lah ketakutan jugak kan? Hahahaha. Macam mintak dilepaskan je.

Wahai Encik Miki Mouse,
Seandainya saya baik hati untuk melepaskan anda, mahukan anda menolong saya? Tolong sampaikan salam saya dekat orang salji cakap saya tengah kangen bangat dengan dia. Lagi satu, tolong sampaikan bintang-bintang tu jugak ye. Jangan risau, senang je nak cari dia kat kutub timur tu. Okay terima kasih ye.
-cooleustary-

Memang mustahil. Mana ada tikus yang boleh membaca. Lagi-lagi baca blog. Kalau ditakdirkan nanti kalau korang pergi toilet, masa tu laptop korang tengah terbukak, bila masuk bilik tengok-tengok ada tikus tengah pegang mouse korang sambil search kat google, atau main reply komen kat fesbuk, maunye tak menjerit satu Malaysia dengar. Haa jangan lah percaya pulak, tak kan cikgu Bahasa Melayu SPM korang tak ajar dulu, itu lah hiperbola namanya. [ceh riak pulak cooleustary ni, bagi penampar sedas dush!]

Aku macam tengah jiwa kacau ni. Kerinduan yang mengigit tangkai hati dengan rakusnya, lebih rakus daripada tikus yang mengigit keju. Sakit kat dalam ni, kenapa kalau rindu mesti sakit, tolong sesiapa ahli biologi mahupun psikologi jelaskan? Korang mesti pernah rindu kat seseorang kan, mesti korang pon rasa macam aku ni. Kalau masa korang baca benda alah ni korang teringat kat sesiapa, message lah, tak pun, call lah orang tu. Untung-untung orang tu tengah murah hati nak belanja korang roti canai ke teringat kat korang jugak. Mesti berbunga-bunga hati tu kan ehehe.


Alaa xsemestinya pakwe makwe kekasih hati boypren girlpren korang je yang korang rindu tu. Parents korang ke, mak bapak korang ke [bukan sama ke?], bespren korang ke, adik ke akak ke abang ke, sesape jelah, contact lah korang selagi ada kredit masih berpeluang ni. Jangan jadi macam aku ada sesetengah orang tu bila dah tak ada kredit orang tu dah tak ada baru nak rindu.

Haa aku rasa aku macam dah merepek tahap tikus dah ni. Sekian, selamat tikus. Eh, selamat sejahtera.

1 comment:

Thank you and have a nice day :)