Thursday, July 8, 2010

Ubat vs realiti?

"Dia tu macam ubat yang kau makan tu, kau tak boleh bergantung kat dia sangat kalau kau takut bawak keburukan kat kau nanti."


Aku macam baru tersedar untuk mengaitkan kedua-dua realiti yang memang berlaku cuma tak dikaitkan sendiri oleh otak aku ni. Aku perlukan Nad untuk mengaitkannya untuk aku. Terimakasih banyak-banyak ye Nad!

Aku terharu jugak sebenarnya dengan apa yang kau cakap tadi. Macam nak menangis pon ada hehe. Thanks for your concern. Walaupun aku tahu kau memang sayang kat aku, bila kau cakap macam tu aku lagi lah terharu. Really apprechiate it.

Aku sebenarnya dah mulakan pun langkah pertama. Kalau kau baca benda ni, kau dapat agak kot langkah pertama aku. Kalau tak, nanti kau tanya lah aku. hurmm...

Sakit hati ni, bukan macam sakit fizikal. Boleh pergi klinik, isi borang, ambil nombor giliran, tunggu orang panggil, masuk bilik doktor, cakap kat doktor "Doc hari ni hati saya sakit, ada orang buat", doktor pon cakap "Ohh ok nanti awak makan ubat antisakithati dengan aspirin ni ehh, saya bagi untuk 1 malam, esok pagi awak okay lah". Kalau macam tu, mesti xada istilah bunuh diri. Eh macam pernah dengar pulak kan? Haha.. [perlu ke ulang ayat sendiri haa cooleustary ooi].

Tapi omputih kata, illness is just a state of mind. Ada jugak aku pernah tengok cerita Princess Diaries, masa tu dia baru tukar rambut jadi lurus, besfren dia marah-marah dalam perjalanan nak pergi sekolah tu, bila dia keluar kereta, driver dia cakap "Nobody can make you feel inferior without your consent." Betul jugak. Diri sendiri je yang boleh kawal perasaan sendiri. Mungkin perasaan tu datang secara natural, tapi kita boleh kawal sejauh mana ia menguasai minda kita. Betul, percayalah.

Okay mari aku bagi contoh. Kalau korang tengah elok jalan-jalan kat tepi jalan, tiba-tiba ada orang tegur "Ishh awak ni, muka buruk macam beruk je". Kalau korang xnak hirau, korang akan fikir "Mampos kau lah, xkacau hidup kau pun"fullstop. Kalau korang nak hirau, korang akan fikir "Pesal mamat tu, nak carik gadoh ke? ade aku kacau hidup die ke? bla bla bla...." sampai akhirnya korang berdendam dengan mamat tersebut padahal hal kecik je.

Qoute from somewhere "Perasaan ni macam baja. Sikit-sikit ia mampu suburkan tanaman kita. Bila banyak, ia menjadi toksik." wahh ayat. Perasaan tu, termasuklah sayang. Orang kata, kalau nak sayang orang, berpada-pada lah. Takut satu hari nanti kita yang sakit sendiri.

Kalau kita pilih nak sakit, sakit lah jadinya. 

Okay lah geng, aku sendiri rasa post ni busan. Sekian....

eh eh tak habis lagi. mesi dalam hati korang [pe lagi minah ni?]

tadi aku pergi lah karok, atau lebih tepat menyumbangkan lagu kat P.A.S. Memang betul2 sumbang lah pendek kata. Perasan nak nyanyi lagu Siti Nurhaliza tak sedo diri suara macam siti nurkatak. Nad pulak dah gelakkan aku. ahaha

1 comment:

Thank you and have a nice day :)